5 gode forretningsmæssige grunde til at interessere sig for dyrlægeskræk

En ægte succeshistorie fra det virkelige liv…
marts 11, 2019
4 ting, du bør pakke i tasken, når din hund skal til dyrlæge
april 5, 2019

Dyrlægeskræk er ikke bare pladderromantik!

Der er nemlig 5 gode forretningsmæssige grunde til at gøre alt, hvad du kan, for at undgå at skabe dyrlægeskræk på klinikken.

Herunder vil jeg give dig de fem gode grunde. Du kan bruge dem til at bekræfte eller overbevise dig selv om at dyrlægeskræk bør undgås, du kan diskutere det med dine kolleger eller læse dem op for din chef.

Jeg håber du gør alle 3 dele!

Er du klar?

Her kommer de:

  1. Hundens skræk afholder ejeren fra at kontakte os
    Når hunden er bange for at komme på klinikken, har ejeren ikke lyst til at tage den til dyrlæge. Det er skidt på flere måder:
    Ejeren trækker tiden inden klinikken kontaktes, i håb om at tilstanden går væk af sig selv. Det gør det i nogle tilfælde og hermed går klinikken glip af indtjening
    Hunden får ikke den nødvendige hjælp i tide, hvilket kan gøre behandlingen vanskeligere og trække besøget i langdrag


  2. Ejeren vil være mindre tilbøjelig til at vende tilbage til klinikken
    En bange hund gør også oplevelsen ubehagelig for ejeren. De vil være kede af at udsætte deres hund for noget, den er bange for og lysten til at vende tilbage bliver mindre – således kan kontroller og opfølgninger blive sværere at få ejeren til at dukke op til. Dyrlægeskræk skaber på den måde mindre loyalitet. Mange hundeejere vil få følelsen af at være en fiasko eller blive flove, når hunden ikke vil stå stille eller håndteres under helt almindelige procedurer, som vi – set med menneskeøjne – ikke synes er noget at være bange for. Denne følelse, samt den angst deres hund har, kan i mange tilfælde føre til, at ejeren skifter dyrlæge i håb om, at det bliver anderledes det næste sted.


  3. En skrækslagen hund er sværere at håndtere
    Det betyder i sidste ende mere tidsforbrug, ekstra personer til håndtering, flere ærgrelser og flere mislykkede behandlinger.
    At ende med at måtte sedere en skrækslagen hund vælter ofte en i forvejen stram tidsplan (hvis det da overhovedet lykkes at få den tilstrækkeligt sederet, når den er helt oppe i stressniveau)


  4. Øget arbejdsglæde hos personalet
    Omsorg for dyrene er en kraft, der har drevet mange af os ind i den veterinærfaglige verden. At være med til at skabe gode oplevelser og mærke, at vores indsats gør en positiv følelsesmæssig forskel for dyrene giver en stor tilfredsstillelse hos personalet. Det gør godt at gøre godt for andre. Resultatet er øget arbejdsglæde, bedre arbejdsmiljø, bedre arbejdskraft og mindre sygefravær.


  5. At undgå dyrlægeskræk kan være en måde at profilere sig på
    Fear-Free og dyrevenlig håndtering er en tendens, der er oppe i tiden lige nu. Kæledyr er et højt skattet familiemedlem og ejerne forventer, at de bliver behandlet med omsorg og omtanke – også hos dyrlægen. Den nye generation af hundeejere er mere krævende end tidligere generationer, mindre autoritetstro og mere følelsesladede omkring deres hunde.
    Alene det faktum, at klinikken arbejder for ikke at skræmme Fido, vil potentielt kunne tiltrække en masse nye klienter og være med til at differentiere klinikken positivt fra andre klinikker.

At skabe dyrlægeskræk på sin klinik svarer således lidt til at skyde sig selv i foden!
Du har muligheden for at være med til at skabe noget på din klinik, som både giver større arbejdsglæde, gladere klienter og patienter og større tal på bundlinjen…..

Må din klinik blive overbevist om fordelene ved at arbejde imod dyrlægeskræk❤

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kontakt mig på Messenger!